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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Students often see academic writing as an alien form of literacy designed to disguise the author and deal directly with facts. Style guides and textbooks commonly portray scholarly writing as a kind of impersonal, faceless discourse and EAP teachers direct students to remove themselves from their texts. But how realistic is this advice? In his article the author briefly explores the most visible expression of a writer's presence in a text: the use of exclusive first person pronouns. It is shown that not all disciplines follow the same conventions of impersonality, and that in fact there is considerable scope for the negotiation identity in academic writing. The author argues that by treating academic discourse as uniformly impersonal we actually do a disservice to our students, and that as teachers, we might better assist them by raising their awareness of the options available to them as writers. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0307-8337; 0951-0893
Hyland, Ken: Options of identity in academic writing. 2002.
3389780
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