Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChung, Jing-mei
TitelThe effects of using two advance organizers with video texts for the teaching of listening in English.
QuelleIn: Foreign language annals, 35 (2002) 2, S. 231-241Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstieg; Authentisches Lehrmaterial; Video; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht
AbstractResearch has confirmed that exposing students to authentic materials through video aids language learning, especially listening skills. The study investigates the effects of two advance organizers - question previewing and vocabulary preteaching - on Taiwanese college students' listening comprehension of English-language videotapes. Approximately 188 college students, randomly assigned to one of four treatment groups, viewed two video episodes, each twice. The results suggest that the group exposed to a combined treatment of vocabulary preteaching and question previewing between two video viewings outperformed the groups who received either the vocabulary preteaching alone or no treatment on both multiple-choice and open-ended tests. However, the effects of question previewing are likely to be assessment task-dependent. The implications of the findings for listening instruction employing video in the EFL classroom are discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: