Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKatramadou, Kouzina
TitelThe analysis and teaching of gender in Greek nouns.
QuelleIn: Journal for language teaching, 35 (2001) 4, S. 307-324Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch; griechische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Generative Grammatik; Genus; Linguistik; Morphologie; Nomen; Semantik; Suffix; Transformationsgrammatik; Fremdsprachenunterricht; Chinesischunterricht; Neugriechischunterricht
AbstractThe paper includes a schematic presentation of the factors responsible for gender assignment, before dwelling at some length on the issue of gender distribution in nouns over the animate-inanimate spectrum, taking into account Corbett's (1990) distinction into semantic and formal assignment systems. Next, the thorny subject of the gender carrier and an evaluation of the different approaches to it are offered, namely, whether gender belongs to the stem or the suffix (derivational, inflectional) and how it is represented (i.e. the gender feature). Finally, syntactic agreement with reference to gender will be addressed. The theoretical orientation is morphological rather than etymological/semantic, phonological or syntactic. The linguistic approach favoured, is the lexicalist theory within Generative Grammar, in the footsteps of Lieber (1980). (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: