Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamer, Jared D.; Houser, Natalie E.; Duncan, Robert J.; Bustamante, Eduardo E.
TitelEnjoyment of physical activity.
Not MVPA during physical education-predicts future MVAP participation and sport self-concept.
Gefälligkeitsübersetzung: Freude an körperlicher Aktivität. Keine mittlere bis anstrengende Aktivität im Sportunterricht - Prädiktoren für zukünftige Aktivität und sportliches Selbstkonzept.
QuelleIn: Sports, 9 (2021) 9, [12 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports9090128
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Motiv (Psy); Kind; Schule; Motivation; Bewegungsaktivität; Bewegungsverhalten; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Belastung; Bewegungsfreude; Intensität
AbstractThere exists a general understanding that physical education (PE) is a means to create a physically healthy population. However, disagreements arise over primary practices within PE to achieve this end. The primary divergence is whether PE facilitators should primarily ensure participants exert a specific level of energy during class or develop their confidence, competence, knowledge, and motivation for meaningful physical activity (PA) participation outside of the PE classroom (referred to as physical literacy (PL)). This study uses structural equation modeling to examine associations between enjoyment of PA and minutes of moderate to vigorous physical activity (MVPA) in PE class in grade 5 (mean age = 10) and participation in PA and feelings about PA 1 year later, in grade 6 (mean age = 11), in the NICHD Study of Early Child Care and Youth Development (SECCYD, N = 1364). Enjoyment of PA in grade 5 predicted sport self-concept (beta = 0.347, p (= 0.001), MVPA (beta = 0.12, p (= 0.001), and enjoyment of PA (beta = 0.538, p (= 0.001) in grade 6. These associations remained when including weekday MVPA performed in grade 5 as an indirect effect (beta = 0.058, p (= 0.001). MVPA performed during PE in grade 5 was not associated with any PA outcomes in grade 6. Findings suggest PE instructors should prioritize PL development over maintenance of high energy expenditure during PE class for long-term MVPA. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: