Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Yi; Fan, Lianghuo
TitelInvestigating students' perceptions concerning textbook use in mathematics.
A comparative study of secondary schools between Shanghai and England.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 5, S. 675-691Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2021.1941265
SchlagwörterMittelschule; Schulbuch; Unterrichtsmedien; Mathematikunterricht
AbstractThis article reports an empirical study aiming to investigate students' use of mathematics textbooks in Shanghai and England, with a comparative perspective. The study used mixed methods to collect the data through student questionnaire, student focus group interview and classroom observation. 161 Shanghai seventh- and eighth-grade students and 206 England year-seven and -eight students participated in the study. The results indicated that there existed considerable differences between Shanghai and England with respect to the roles that textbooks as curriculum resources play in students' learning of mathematics. While Shanghai students relied heavily on textbooks and used them in various situations, had a strong sense of self-regulation behind the use, and thought highly of textbooks in their learning of mathematics, English students seldom incorporated textbooks in their learning of mathematics, used them mainly depending on teachers' instructions, and held a relatively critical view of textbooks. The article also offered explanations and discussed the implications of the results concerning the teaching and learning of mathematics.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: