Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeckman, James J.; Loughlin, Colleen P.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelAthletes Greatly Benefit from Participation in Sports at the College and Secondary Level.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021), 40 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29072
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSport; Erwerbsverlauf; Hochschule; Arbeitspapier; Biografie; Sportler; Student; USA
AbstractThe recent Supreme Court decision NCAA vs Alston (June 2021) has heightened interest in the benefits and costs of participation in sports for student athletes. Anecdotes about the exploitation of student athletes were cited in the opinion. This paper uses panel data for two different cohorts that follow students from high school through college and into their post-school pursuits to examine the generality of these anecdotes. On average, student athletes' benefit- often substantially so--in terms of graduation, post-collegiate employment, and earnings. Benefits in terms of social mobility for disadvantaged and minority students are substantial, contrary to the anecdotes in play in the media and in the courts.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: