Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSanta Catarina State, Brazil.
2010.
QuelleParis: OECD (2010), 355 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1563-4914; 1990-0198
ISBN92-64-09133-5; 92-64-09134-3; 978-92-64-09133-7; 978-92-64-09134-4
DOI10.1787/9789264091344-en
SchlagwörterBildung; Forschung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungssystem; Forschungspolitik; Kind; Elementarbereich; Öffentliche Schule; Bildungsverwaltung; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Aufnahmeprüfung; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Lernmittel; Schulbuch; Steuerung; Bundesland; Finanzierung; Qualitätsmanagement; Wirtschaft; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Tertiärbereich; Hochschule; Behinderung; Technik; Brasilien
AbstractEducation is a central priority for the State of Santa Catarina. Its policy makers are firmly committed to providing a relevant and efficient education system that responds to the requirements of the global economy and allows the state to be competitive, both nationally and internationally. This OECD review gives a brief overview of education in Santa Catarina and its development. It presents an analysis of the system from pre-school to tertiary education and lifelong learning, and identifies key directions for policy reform in light of the challenges encountered by officials, communities, enterprises, educators, parents and students. It concludes with a set of key recommendations concerning the structure of the system and its labour market relevance; access and equity; governance and management; research, development and innovation; internationalisation; and financing. This report will be useful for professionals in Santa Catarina as well as their Brazilian and international counterparts. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: