Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelGuiding at-risk youth through learning to work.
Lessons from across Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Leitfaden für gefährdete Jugendliche durch Lernen zur Arbeit zu kommen: Erfahrungen aus ganz Europa.
QuelleLuxemburg (2010), 182 S.; 869 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCedefop research paper. 03
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1831-5860
ISBN978-92-896-0484-0
DOI10.2801/2258
SchlagwörterBildungschance; Soziale Integration; Adoleszenz; Förderungsmaßnahme; Schule; Schulübergang; Schulbildung; Erwerbstätigkeit; Ausbildung; Berufliche Integration; Lebenslanges Lernen; Soziale Unterstützung; Abbruch; Arbeitspapier; Jugendlicher; Europa
Abstract"The global economic crisis has given greater focus to improving guidance services for at-risk youth to support social inclusion, active participation in lifelong learning and smooth integration into working life. This Cedefop report draws attention to guidance measures and initiatives applied across Europe to aid school completion and education-to-work transitions of young people who risk dropping out of mainstream education and training or who already have done so. The study suggests that coordinated approaches should be combined with outreach work to identify and reach those individuals who are in most urgent need of support. The partnership between different actors needs to be based on mutual trust and respect but also needs to place the interests of the young people first. Guidance professionals and teaching staff providing guidance services should learn how to establish a good working relationship with at-risk youth. Further, parental involvement, together with competent teachers, guidance practitioners, youth and social workers, labour-market actors, and healthcare providers, are considered essential support in the young person's transition. The findings of this Cedefop study should encourage future action in the Member States on improving guidance service provision to at-risk youth. The overall goal across the European Union is to create good conditions for supporting young people's smooth transition from adolescence into a meaningful adulthood, with career and learning opportunities, partnership and parenthood, financial and residential independence." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; empirisch-quantitativ; Fallstudie; Aktenanalyse. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: