Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Mortensen, Kristian; Hazel, Spencer |
---|---|
Titel | Navigating the moral maze. Order and transgression in language classroom partecipation. |
Quelle | Aus: Schwab, Götz (Hrsg.); Hoffmann, Sabine (Hrsg.); Schön, Almut (Hrsg.): Interaktion im Fremdsprachenunterricht. Beiträge aus der empirischen Forschung. Münster; Berlin: LIT (2017) S. 113-132 |
Reihe | Kommunikation und Kulturen. 11 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-643-13744-9 |
Schlagwörter | Verhalten; Aktivität; Disziplin (Ordnung); Interaktion; Schüler-Schüler-Beziehung; Videoaufzeichnung; Klassenführung; Unterricht; Teilnahme; Transkription; Dänemark; Luxemburg |
Abstract | The present contribution adds to the description by focusing on the moral accountability of language classroom participation, evidenced in sequential environments where participants display an orientation to some or other transgression in the engagement framework (Goodwin 1981). Here, the authors explore further the participants' own analysis of specific 'types' of turn-taking, which, as they will show, despite a certain degree of pre-allocation, is employed and managed on a moment-to-moment basis by the participants. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/4 |