Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeisig, Jan Paul; Solga, Heike
InstitutionOECD / Directorate for Education and Skills
TitelHow returns to skills depend on formal qualifications.
Evidence from PIAAC.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Abhängigkeit der Bildungserträge von formalen Qualifikationen. Erkenntnisse aus PIAAC.
QuelleParis (2017), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 163
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/332a43d7-en
SchlagwörterKompetenz; Kognitive Kompetenz; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Mathematik; Diskriminierung; Lohnhöhe; Personalauswahl; Berufliche Stellung; Niedrig Qualifizierter; Qualifikation; Internationaler Vergleich; Heterogenität; Belgien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweden; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; USA; Österreich
Abstract"Using PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) data for 21 countries, we study interrelationships between formal qualifications, cognitive skills, and labour market outcomes, focusing on comparisons between less and intermediate-educated adults (i.e. between adults with a degree below the upper secondary and at the upper secondary level). Less-educated adults tend to have lower cognitive skills than intermediate-educated adults, yet both groups are internally heterogeneous. In country-specific individual-level regressions, cognitive skills partly explain the lower occupational status of less-educated adults, but cross-national variation in their disadvantage remains substantial after accounting for skills. Country-level regressions show that the remaining disadvantage increases with the aggregate skills gap and with the internal homogeneity of the two educational groups. We further show that the association between skills and occupational attainment is weaker among the less educated than among the intermediate group. These findings are consistent with the idea that employers statistically discriminate on the basis of formal qualifications." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: