Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLesjak, Miha; u.a.
TitelErasmus student motivation.
Why and where to go?
QuelleIn: Higher education, 70 (2015) 5, S. 845-865Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-015-9871-0
SchlagwörterMobilität; Studienverhalten; Studentenschaft; ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten); SOCRATES (Förderung der Schul- und Hochschulbildung)
AbstractThe ERASMUS exchange program is considered an important contributor to the tourism industry and higher education within and beyond the European Union (EU). However, the questions arise: (1) Why do participants elect to go on a study exchange? (2) Why do participants opt to study in a particular location? Identified international mobility motives reflect students' needs for professional and personal growth, but evidence also suggests some leisure travel motives. In line with such conceptualization, the present paper identifies the mobility and destination choice motives of 360 ERASMUS students from 26 European countries. One mobility motive (professional and personal growth) and two destination choice motives (infrastructure and image, and lifestyle and commercialization) emerged and are discussed in light of students' personal and situational characteristics. Conclusions are that international study mobility is driven by students' desire to grow personally and professionally while studying abroad, but students' choice of a destination depends on the destinations' general as well as touristic factors. Both mobility and destination choice motivations depend on students' personal and situational characteristics. As the student and educational tourism market is growing steadily, the EU is recommended to build on this market via ERASMUS and international student mobility to boost its weakening economy. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: