Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLutzker, Peter
TitelDeveloping artistry in teaching: new aproaches to teacher education.
QuelleIn: Research on Steiner Education, 3 (2012) 1, S. 52-58
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1891-6511
SchlagwörterErziehung; Waldorfpädagogik; Waldorfschule; Lehrerbildung
AbstractThis paper is based on the view that teaching can be seen as an art. Drawing on the works of the philosophers Rudolf Steiner and John Dewey, as well as on those of educators such as Elliot Eisner, Seymour Sarason and Maxine Greene, a position is advanced in which developing a teacher's artistry becomes a central focus of teacher education. In this context the role of pedagogical intuition is considered to be essential. Through examining concrete examples of in-service courses in theatre clowning for Steiner School foreign language teachers and the Lincoln Center Institute summer programs, different concepts of developing artistry in teaching will be elucidated in which the experience and practice of the arts play a decisive role in teacher training. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research on Steiner Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: