Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Amsel, Eric (Hrsg.); Smetana, Judith (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Adolescent vulnerabilities and opportunities. Developmental and constructivist perspectives. 1. publ. |
Quelle | New York, NY: Cambridge univ. press (2011), XVI, 209 S. |
Reihe | Interdisciplinary perspectives on knowledge and development. The Jean Piaget symposium series |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-107-42360-0; 978-1-107-42360-2 |
Schlagwörter | Entwicklungsphase; Entwicklungspsychologie; Freundschaft; Identität; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Konflikt; Persönlichkeitsbildung; Persönlichkeitsentwicklung; Psychische Entwicklung; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Eltern; Schule; Peer Group; Hirnforschung; Neurowissenschaften |
Abstract | This book explores the central importance of adolescents' own activities in their development. This focus harkens back to Jean Piaget's genetic epistemology and provides a theoretically coherent vision of what makes adolescence a distinctive period of development, with unique opportunities and vulnerabilities. An interdisciplinary and international group of contributors explores how adolescents integrate neurological, cognitive, personal, interpersonal, and social systems aspects of development into more organized systems. (Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/3 |