Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMakles, Anna; Schneider, Kerstin
TitelSegregation in primary schools - do school districts really matter?
Evidence from policy reforms.
QuelleWuppertal: Schumpeter School of Business and Economics, Univ. (2011), 33 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSchumpeter discussion papers. 2011,003
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
URNurn:nbn:de:hbz:468-20110325-162037-2
SchlagwörterBildungsreform; Schule; Segregation; Arbeitspapier; Auswahl; Ethnische Gruppe; Nordrhein-Westfalen
AbstractThis paper analyzes the effect of the abolition of school districts in North-Rhine Westphalia on ethnic segregation in primary schools, using data from the school statistics from 2006/07 to 2008/09. The effect of the new policy is not easily identified, because several additional changes to the school law and nationality law have also affected segregation. We propose using a measure of systematic segregation and a Wald test in order to test for differences in systematic segregation and to estimate a random effects model to explain differences in systematic segregation across municipalities. The ethnic groups analyzed are Turkish and non-Turkish students, non-German and German students, and Muslim and non-Muslim students. lt is shown that abolishing school districts has not increased systematic segregation in primary schools. However, segregation has been affected by policy changes other than the abolition of school districts. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: