Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFujii, Akiko; Mackey, Alison
TitelInteractional feedback in learner-learner interactions in a task-based EFL classroom.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 47 (2009) 3-4, S. 267-301Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interaktion; Feedback; Lernen; Aufgabenorientierung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Hochschule; Effizienz; Japan
AbstractThe presented research explores learner-learner interactions (n = 18) in an authentic EFL classroom. First, the authors examined the nature of interactional feedback provided during two decision-making tasks. They then investigated whether the learners had made use of the feedback by looking at whether (and if so, how) they had modified their output immediately after receiving feedback. Quantitative results indicated a relatively low rate of interactional feedback while qualitative analysis of the interactions revealed interesting trends in the nature of the feedback that was provided. In discussing the findings the authors draw on learners' written reports elicited at the end of class as well as their verbal introspections elicited through individual stimulated recall sessions with each learner. The study sheds light on how patterns of interaction may be shaped by cultural, contextual, and interlocutor-related factors, thus helping to inform considerations for task-based instructional design. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: