Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Cowen, Robert (Hrsg.); Kazamias, Andreas M. (Hrsg.); Unterhalter, Elaine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International handbook of comparative education. 2. |
Quelle | Dordrecht: Springer (2009), XIII, 653 - 1351 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4020-6402-0; 978-1-4020-6402-9 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-6403-6 |
Schlagwörter | Bildung; Pädagogik; Kritische Pädagogik; Wissen; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Wissensgesellschaft; Postmoderne; Soziale Ungleichheit; Gewalt; Feminismus; Bildungssystem; Bildungsreform; Multikulturelle Gesellschaft; Geschichte (Histor); Demokratie; Menschenrechte; Postkolonialismus; Staatsbürgerschaft; Christliche Religion; Hinduismus; Islam; Konfuzianismus; Religion; Globalisierung; Wissenschaftsdisziplin; Aufklärung (Epoche); Handbuch; Modernisierung; Nachschlagewerk; Ethnische Gruppe; Afrika; Argentinien; Brasilien; China; Großbritannien; Indien; Japan; Mittlerer Osten; Ostasien; Südafrika (Staat) |
Abstract | This two-volume compendium brings together leading scholars from around the world who provide authoritative studies of the old and new epistemic motifs and theoretical strands that have characterized the interdisciplinary field of comparative and international education in the last 50 years. It analyses the shifting agendas of scholarly research, the different intellectual and ideological perspectives and the changing methodological approaches used to examine and interpret education and pedagogy across different political formations, societies and cultures. The handbook examines current cutting-edge themes and the ways in which comparative educationists think about neo-liberalism, market and religious fundamentalisms, knowledge societies, postmodernity and post-colonialism. It also looks ahead and anticipates new directions of thought in comparative education. Volume Two is divided into the following sections: 5. Postcolonialism, 6. Cultures, knowledge and pedagogies, 7. New thinking, 8. The cutting edge - questioning the future. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |