Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRivera, F. D.; Becker, Joanne Rossi
TitelMiddle school children's cognitive perceptions of constructive and deconstructive generalizations involving linear figural patterns.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 40 (2008) 1, S. 65-82
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0062-z
SchlagwörterBildungsforschung; Pädagogische Forschung; Sekundarstufe I; Algebra; Mathematikunterricht; Verallgemeinerung
AbstractThis paper discusses the content and structure of generalization involving figural patterns of middle school students, focusing on the extent to which they are capable of establishing and justifying complicated generalizations that entail possible overlap of aspects of the figures. Findings from an ongoing 3-year longitudinal study of middle school students are used to extend the knowledge base in this area. Using pre-and post-interviews and videos of intervening teaching experiments, we specify three forms of generalization involving such figural linear patterns: constructive standard; constructive nonstandard; and deconstructive; and we classify these forms of generalization according to complexity based on student work. We document students' cognitive tendency to shift from a figural to a numerical strategy in determining their figural-based patterns, and we observe the not always salutary consequences of such a shift in their representational fluency and inductive justifications.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: