Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBastedo, Michael N.
TitelBringing the state back in.
Promoting and sustaining innovation in public higher education.
QuelleIn: Higher education quarterly, 61 (2007) 2, S. 155-170Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/j.1468-2273.2007.00344.x
SchlagwörterÖffentlichkeit; Hochschulmarketing; Hochschulreform; Hochschule; Ausland; USA
AbstractSince the well-known failures of many experimental colleges and programs in the 1960s and 1970s, policymakers and scholars are often cynical about the possibilities for organisational innovation, particularly within public universities. Public university innovation is possible, however, when organisational actors seek to institutionalise reform and use the legitimacy of reform to obtain adequate human and financial resources. An illustrative case study of California State University at Monterey Bay is used to describe how institutionalisation processes can be used to establish, support and expand public university innovation, which may be increasingly crucial to meet political and competitive demands for university adaptation. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: