Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawkins, John N.; Rust, Val D.
TitelShifting perspectives on comparative research: a view from the USA.
QuelleIn: Comparative education, 37 (2001) 4, S. 501-506Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 12
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Methode; Vergleichende Forschung; Sozialwissenschaften; Theorie; Wissenschaftler; USA
AbstractThe evolution of scholarship in comparative education in the USA has reached a point where several observations are possible. While there is variation in methodology and theory, three principal perspectives tend to be represented in most contemporary articles published in the top journals in the field. These might be referred to as being area studies based, social science disciplinary based, or development/ planning studies based. In this article the authors briefly trace the evolution of these perspectives, identify some stress points in the field, and look ahead to whether or not the field is facing competition among these perspectives or convergence. They suggest that the field of comparative education, not being bound by one or another of these perspectives, can play a significant role in the reconstruction of learning. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: