Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bjornavold, Jens |
---|---|
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training |
Titel | Making learning visible. Identification, assessment and recognition of non-formal learning in Europe. |
Quelle | Luxembourg: Office for Official Public. of the European Communities (2000), 223 S. |
Beigaben | Literaturangaben S. 194-198 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-896-0006-3 |
Schlagwörter | Kompetenz; Non-formale Bildung; Bildungspolitik; Informelles Lernen; Wissenserwerb; Berufsbildung; Schlüsselqualifikation; Duales Ausbildungssystem; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Bewertung; Europäische Union; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schweden; Spanien; Österreich |
Abstract | This report provides an overview and interpretation of European developments in the area of identification, assessment and recognition of non-formal learning. It clarifies the challenges faced by those trying to develop methodologies and institutions in this area and presents actual initiatives at national and European levels. A number of prerequisites for the future development of methodologies and systems are also presented. The annex of the report contains a glossary on the most common concepts used. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |