Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIdiris, Suleiman; Fraser, Barry J.
TitelPsychosocial environment of agricultural science classrooms in Nigeria.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 1, S. 79-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterPsychologie; Lernumgebung; Landwirtschaft; Nigeria
AbstractThis article reports the first classroom environment study worldwide specifically in agricultural science classes and one of the few learning environment studies in Nigeria. The sample consisted of 1175 students in 50 classes in 20 schools in eight states and the federal capital. First, Nigerian agricultural science classrooms were perceived by students to have particularly low levels of student centredness and negotiation. Second, a new classroom environment instrument displayed satisfactory internal consistency reliability and discriminant validity with both the individual student and the class mean as the unit of analysis; it also differentiated between the perceptions of students in different classrooms. Third, past research was replicated in that associations between student outcomes ( attitudes and enquiry skills) and classroom environment were established. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: