Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMmbali, Oscar S.; Madhuwanthi, L. A. Pavithra
TitelCultural diversity and classroom experience.
A phenomenological case of graduate students' response to new classroom experience.
QuelleIn: International journal of management, knowledge and learning, 4 (2015) 2, S. 221-239Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-5107; 2232-5697
SchlagwörterLernen; Hochschulbildung; Kultureller Unterschied; Thailand
AbstractIn this study we analyse students´ lived experiences in a cross-cultural classroom context, with the aim of understanding: (1) What is the impact of a culturally diverse classroom experience on graduate school students´ learning? (2) Which larger ramifications, if any, exist from this experience? The participants were PhD and Masters Students in a university in Thailand. This was a phenomenological study. Themes emerging from complex cultural practices of international students, professors and Thai students inform, hinder and promote learning. Findings from this study can inform pedagogy particularly at graduate school level, where cultural diversity matters in classroom experience. (Orig.).
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of management, knowledge and learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: