Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, David J.; Heavey, Lisa; Reidy, John
TitelAttentional Processing of Faces in ASD: A Dot-Probe Study
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 42 (2012) 10, S.2038-2045 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
DOI10.1007/s10803-012-1449-4
SchlagwörterAutism; Models; Pervasive Developmental Disorders; Stimuli; Attention; Comparative Analysis
AbstractThe present study used the Dot-Probe paradigm to explore attentional allocation to faces compared with non-social images in high-functioning individuals with autism spectrum disorder (ASD) and typically developing controls. There was no evidence of attentional bias in either group when stimuli were presented at individually calculated sub-threshold levels. However, at supra-threshold presentation (200 ms), a face bias was found for control participants but not for those with ASD. These results add to evidence of reduced social interest in ASD, relative to controls, and further demonstrate when atypical social processing arises in the attentional time course. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: