Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSarvari, Csaba; Lavicza, Zsolt; Klincsik, Mihaly
TitelAssisting Students' Cognitive Strategies with the Use of CAS
QuelleIn: International Journal for Technology in Mathematics Education, 17 (2010) 3, S.147-154 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-2710
SchlagwörterLearning Strategies; Metacognition; Algebra; Computer Assisted Instruction; Educational Technology; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Cognitive Processes; Mathematics Skills; Self Efficacy; College Mathematics; Undergraduate Study; Engineering Education
AbstractThis paper examines various cognitive strategies applied while CAS (Computer Algebra System) are used in undergraduate-level engineering mathematics teaching and learning. We posed some questions in relation to such CAS use: What kind of tools can CAS offer to enhance different cognitive strategies of students? How can the use of CAS widen the range of students' cognitive strategies and affect pragmatic, heuristic, and epistemic thinking schemes? How can CAS enhance metacognition and cognitive self- efficacy? How can CAS-enhanced curricula benefit from the examination of various cognitive strategies? How can the examination of CAS-related cognitive strategies assist modularisation of topics and thickening the "knowledge-representation network"? In this paper, we offer some examples to illustrate issues raised by the questions above. (Contains 9 figures.) (As Provided).
AnmerkungenResearch Information Ltd. Grenville Court, Britwell Road, Burnham, Buckinghamshire, SL1 8DF, UK. Tel: +44-1628-600499; Fax: +44-1628-600488; e-mail: info@researchinformation.co.uk; Web site: http://www.researchinformation.co.uk/time.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Technology in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: