Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMajor, Claire H.
TitelProblem-Based Learning in General Education at Samford University: A Case Study of Changing Faculty Culture through Targeted Improvement Efforts.
QuelleIn: Journal of General Education, 51 (2002) 4, S.235-256Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-3667
SchlagwörterStellungnahme; Change Agents; College Faculty; Community Colleges; Cooperative Learning; Critical Thinking; Culture; Curriculum; Educational Innovation; General Education; Group Activities; Learning Strategies; Problem Based Learning; Two Year Colleges
AbstractArgues that most curriculum changes within colleges and universities have been implemented on a short-term, piecemeal basis. Suggests that research examine how curricular change can be accomplished over time and across programs, as well as what cultural considerations affect the effort. Details problem-based learning changes instituted at Samford University in Alabama. (Contains 45 references.) (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of General Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: