Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompkins, Amanda C.; Binder, Katherine S.
TitelA Comparison of the Factors Affecting Reading Performance of Functionally Illiterate Adults and Children Matched by Reading Level.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 38 (2003) 2, S.236-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0553
SchlagwörterAdult Basic Education; Comparative Analysis; Decoding (Reading); Elementary Education; Illiteracy; Program Effectiveness; Reading Skills; Short Term Memory
AbstractExamines the relations among phonological awareness, short-term memory, orthographic ability, contextual information, and reading skill in a study of 60 functionally illiterate adults enrolled in Adult Basic Education programs and a group of elementary-school children. Concludes that adults seem to be relying less on phonological decoding, which is an area of weakness for them, and more on remembering specific words and patterns, which is an area of relative strength. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: