Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBosacki, Sandra Leanne
TitelTheory of Mind and Self-Concept in Preadolescents: Links with Gender and Language.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 92 (2000) 4, S.709-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterElementary Education; Grade 6; Language Skills; Preadolescents; Self Concept; Sex Differences; Social Cognition; Vocabulary Skills
AbstractAssesses "theory of mind" (ToM), or social understanding, in preadolescents (N=128) and examines individual differences in the relations among social understanding, self-concept, and language competence. Results reveal positive associations between children's social understanding and self-understanding; self-perceptions of behavioral conduct; and general vocabulary ability. (Contains 71 references, 2 tables, and an appendix.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: