Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchneider, Barry H.; und weitere
TitelSocial Relations of Gifted Children as a Function of Age and School Program.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 1, S.48-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Age Differences; Educational Environment; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Grade 10; Grade 5; Grade 8; Intermediate Grades; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Peer Acceptance; School Attitudes; Secondary School Students; Self Concept; Student Attitudes; Student School Relationship
AbstractSocial and personal concomitants of exceptional academic capability in the context of various educational settings were studied, using 143 fifth-, 118 eighth-, and 93 tenth-grade gifted students. Results provide insights into the students' peer relations, social competence, academic self-concept, and attitudes toward school. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: