Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIma, Kenji; Rumbaut, Ruben G.
TitelSoutheast Asian Refugees in American Schools: A Comparison of Fluent-English-Proficient and Limited-English-Proficient Students.
QuelleIn: Topics in Language Disorders, 9 (1989) 3, S.54-75Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Academic Achievement; Asian Americans; Communication Disorders; Cultural Differences; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Indochinese; Language Proficiency; Limited English Speaking; Socioeconomic Influences; Student Placement
AbstractA study comparing the educational performance of limited-English-proficient (LEP) and fluent-English-proficient (FEP) Southeast Asian students as a whole with that of other LEP and FEP ethnic groups finds that the five main Indochinese ethnic groups exhibit significant socioeconomic and ethnocultural diversity, impacting on their academic attainment. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: