Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStevenson, Harold W.
TitelThe Asian Advantage: The Case of Mathematics.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 11 (1987) 2, S.26-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cross Cultural Studies; Cultural Traits; Educational Environment; Elementary Education; Foreign Countries; Instructional Effectiveness; Learning Motivation; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Time on Task; China; Japan; Taiwan; United States
AbstractReports the findings of a comparative study of elementary students in the United States, Japan, Taiwan, and mainland China. Contrasts student attitude and behavior, intelligence, and achievement levels, and teacher and parent attitudes. Focuses on the factors behind the relative slowness of American children to acquire mathematics skills. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: