Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/indeHaas, Patricia A.
TitelAttention Styles and Peer Relationships of Hyperactive and Normal Boys and Girls.
QuelleIn: Journal of Abnormal Child Psychology, 14 (1986) 3, S.457-67Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Attention Span; Behavior Problems; Cognitive Style; Elementary Education; Hyperactivity; Interpersonal Relationship; Peer Evaluation; Peer Relationship; Sex Differences
AbstractAttention styles and peer relationships of hyperactive (N=23) and normal (N=68) boys and girls in grades 3-5 were compared using behavioral, cognitive, and sociometric measures. Among reported results was that hyperactive girls displayed more conduct problems than normal girls, but less than hyperactive boys. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: