Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMesa, Vilma; White, Nina J.
TitelCharacterizing Aspects of Reform Enacted in Calculus I Lessons
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53 (2022) 10, S.2754-2773 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-739X
DOI10.1080/0020739X.2021.1903109
SchlagwörterCalculus; Educational Change; Teaching Methods; Mathematics Instruction; National Surveys; Problem Solving; Lesson Plans; College Mathematics; Case Studies; Mathematics Teachers; College Faculty; Institutional Characteristics; Undergraduate Students; Teacher Student Relationship
AbstractWe investigate aspects of reform enacted in 66 class observations from 18 institutions collected as part of the National Study of University Calculus in the US. We examined four aspects related to how problems were solved in class: the extent of student involvement, the representations and technology used, and specific features of the problems solved. As a whole, we observed low enactment of reform-oriented practices in these lessons, with more variation within rather than across institutions. We describe lessons that illustrate different ways in which reform aspects were enacted and suggest some implications for further studies. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Mathematical Education in Science and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: