Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBird, Kelli A.; Castleman, Benjamin L.; Lohner, Gabrielle
TitelNegative Impacts from the Shift to Online Learning during the COVID-19 Crisis: Evidence from a Statewide Community College System
QuelleIn: AERA Open, 8 (2022) 1, (16 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/23328584221081220
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Electronic Learning; Community College Students; Academic Achievement; Online Courses; Technology Uses in Education; Virginia
AbstractThe COVID-19 pandemic led to an abrupt shift from in-person to virtual instruction in the spring of 2020. We use two complementary difference-in-differences frameworks: one that leverages within-instructor-by-course variation on whether students started their spring 2020 courses in person or online and another that incorporates student fixed effects. We estimate the impact of this shift on the academic performance of Virginia's community college students. With both approaches, we find modest negative impacts (3%-6%) on course completion. Our results suggest that faculty experience teaching a given course online does not mitigate the negative effects. In an exploratory analysis, we find minimal long-term impacts of the switch to online instruction. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: