Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOkpala, Comfort O.
TitelImplications of Severe Economic Decline & Demographic Pressures on Youth Literacy in Sub-Saharan Africa
QuelleIn: Contemporary Issues in Education Research, 2 (2009) 2, S.29-32 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1940-5847
SchlagwörterEconomic Factors; Literacy; Statistical Analysis; Refugees; Youth; Illiteracy; Case Studies; Foreign Countries; Human Capital; Africa
AbstractAlthough literacy rates have improved somehow in recent years, there are still large numbers of people that are illiterates in developing countries. This paper examines the impact of severe economic decline and demographic pressures on youth literacy rate in Sub-Saharan Africa. In this study, a cross-sectional data of 39 Sub-Saharan African countries with adequate data information were analyzed. The results from the ANOVA tests indicate that economic decline is statistically significant in explaining youth literacy, while the results from demographic pressures and movement of refugees are inconclusive in explaining youth literacy. (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: