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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Purpose: The study was aimed at characterizing age-related changes in speech motor performance on a nonword repetition task as a function of practice and nonword length and complexity. Method: Nonword repetition accuracy, lip aperture coordination, and nonword production durations were assessed on 2 consecutive days for 16 young and 16 elderly participants for the production of 6 novel nonwords increasing in length and complexity. Results: The effect of age on the ability to accurately and rapidly repeat long, complex nonwords was significant. However, the authors found no differences between the speech motor coordinative patterns of young and elderly adults. Further, the authors demonstrated age- and nonword-specific within- and between-session gains in speech motor performance. Conclusions: The authors speculate that cognitive, sensory, and motor factors interact in complex ways in elderly individuals to produce individual differences in nonword repetition ability at the levels of both behavioral and speech motor performance. (As Provided).
Anmerkungen
American Speech-Language-Hearing Association (ASHA). 10801 Rockville Pike, Rockville, MD 20852. Tel: 800-638-8255; Fax: 301-571-0457; e-mail: subscribe@asha.org; Web site: http://jslhr.asha.org
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1092-4388
Sadagopan, Neeraja; Smith, Anne: Age Differences in Speech Motor Performance on a Novel Speech Task 2013.
eric_ej1013836
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