Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/invan der Vlies, Reyer
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelDigital Strategies in Education across OECD Countries: Exploring Education Policies on Digital Technologies. OECD Education Working Papers, No. 226
Quelle(2020), (45 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1993-9019
DOI10.1787/33dd4c26-en
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Educational Policy; Technology Integration; Government Role; Educational Innovation; Artificial Intelligence; Data Collection; Data Analysis; Information Management; Technological Literacy; Equal Education; Access to Computers; Privacy; Information Security; Elementary Secondary Education; Public Education; Partnerships in Education; Open Educational Resources; Networks; Teacher Competencies; Foreign Countries; North America; South America; Europe; Australia; Asia; New Zealand
AbstractThis working paper identifies OECD countries' interests in digital innovation in education by analysing their policy papers on digital education. Many OECD countries have adopted a specific strategy on digital education, or integrated the topic in a generic strategy on digital innovation as such. The ideas that are expressed in the strategies differ greatly; some are work in progress, others contain bold envisions of the future. There is a high awareness among OECD countries of the benefits of digitalisation, and the role of government to support digital innovation in education. This paper covers and documents countries' policy focus before the 2020 coronavirus crisis. (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: