Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCassidy, Michael; Stroud, Rena; Stylianou, Despina; Blanton, Maria; Gardiner, Angela; Knuth, Eric; Stephens, Ana
TitelExamining the Fidelity of Implementation of Early Algebra Intervention and Student Learning
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (39th, 2017).
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFidelity; Program Implementation; Intervention; Algebra; Grade 3; Grade 4; Elementary School Teachers; Academic Achievement; Student Evaluation; Mathematical Concepts; Class Activities; Cognitive Processes; Difficulty Level
AbstractThrough a theoretical framework emphasizing the importance of fidelity of implementation (FOI), this paper explores how 3rd and 4th grade teachers implemented an early algebra intervention, and the extent to which the FOI related to student learning. The data for this report are taken from the first two years of an experimental research project. Videotaped classroom observations, our primary measure of FOI, were coded by adding to and adapting the Mathematical Quality of Instruction (MQI) instrument, and student performance was measured by overall score (correctness) on an algebra assessment. Results revealed a significant positive relationship between teachers' implementation and their students' performance. [This paper was published in: Galindo, E., & Newton, J., (Eds.), "Proceedings of the Thirty-Ninth Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education" (pp. 299-302). Hoosier Association of Mathematics Teacher Educators.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: