Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXue, Linting; Lynch, Collin F.; Chi, Min
TitelMining Innovative Augmented Graph Grammars for Argument Diagrams through Novelty Selection
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (10th, Wuhan, China, Jun 25-28, 2017).
Quelle(2017), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGraphs; Visual Aids; Mathematics; Novelty (Stimulus Dimension); Data Analysis; Persuasive Discourse; Artificial Intelligence; Computation
AbstractAugmented Graph Grammars are a graph-based rule formalism that supports rich relational structures. They can be used to represent complex social networks, chemical structures, and student-produced argument diagrams for automated analysis or grading. In prior work we have shown that Evolutionary Computation (EC) can be applied to induce empirically-valid grammars for student-produced argument diagrams based upon fitness selection. However this research has shown that while the traditional EC algorithm does converge to an optimal fitness, premature convergence can lead to it getting stuck in local maxima, which may lead to undiscovered rules. In this work, we augmented the standard EC algorithm to induce more heterogeneous Augmented Graph Grammars by replacing the fitness selection with a novelty-based selection mechanism every ten generations. Our results show that this novelty selection increases the diversity of the population and produces better, and more heterogeneous, grammars. [For the full proceedings, see ED596512.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: