Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFonger, Nicole L.
TitelAn Analytic Framework for Representational Fluency: Algebra Students' Connections between Multiple Representations Using CAS
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (33rd, Reno, NV, Oct 20-23, 2011).
Quelle(2011), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Mathematical Concepts; Algebra; Educational Technology; Technology Uses in Education; Concept Formation; High School Students; Acceleration (Education); Equations (Mathematics); Problem Solving; Teaching Methods; Interviews
AbstractTo better support students' conceptual understanding of algebra in the information age, we need an improved understanding of how students interpret connections between multiple representations using CAS as a representational toolkit. This research centers on the development of an analytic framework for categorizing students' connections between multiple representations, an indicator of students' representational fluency. Videotaped task-based interviews with high school algebra students solving equations using CAS were analyzed to generate the proposed analytic framework, which has a hierarchical structure based on the direction and purpose of students' translations between representations. [For the complete proceedings, see ED585874.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: