Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrankel, Martin M.; Gerald, Debra E.
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.
TitelProjections of Education Statistics to 1990-91. Volume II: Methodological Report.
[Report No.: NCES-82-402B
Quelle(1982), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Degrees (Academic); Demography; Early Childhood Education; Educational Trends; Enrollment Projections; Enrollment Trends; Expenditures; High School Graduates; Higher Education; Private Schools; Public Schools; Research Methodology; School Funds; School Statistics; Statistical Analysis; Tables (Data); Teacher Supply and Demand; Teachers; Trend Analysis
AbstractThis methodological report describes in five chapters the techniques and assumptions that underlie and greatly influence the projections shown in the first volume of "Projections of Education Statistics to 1990-91." Chapter 1 describes the general methodology and assumptions used to produce the projections in Volume I. Chapters 2 through 5 provide specific information on the methodology and assumptions used to produce the projections for each corresponding chapter of Volume I. Each of these chapters contains the following information: (1) a description of the basic methodology; (2) tables of projection equations and related statistics; (3) tables of percentages and rates used to make projections; (4) a table of basic assumptions underlying the projections; and (5) a table describing the methods used to estimate missing data items. The report's appendix contains tables of economic and demographic time-series data that were also used to produce the projections in Volume I. (Author/MLF)
AnmerkungenStatistical Information Office, National Center for Education Statistics, Mail Stop 1001, 400 Maryland Avenue S.W., Washington, DC 20202 (free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: