Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter, Thomas P.; und weitere
TitelThe Effect of Problem Structure on First-Graders' Initial Solution Processes for Simple Addition and Subtraction Problems.
Quelle(1979), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Conference Reports; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Grade 1; Interviews; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Problem Solving; Subtraction
AbstractThis study was presented at the 1979 meeting of the American Education Research Association (AERA), San Francisco. It investigated the relationship between the structure of simple addition and subtraction problems and the types of processes children use to solve them prior to receiving formal arithmetic instruction. Specific strategies which young children use to carry out addition and subtraction computations were also studied. Forty-three first-grade children were individually administered 20 problems representing 10 different problem types. Results showed that before receiving instruction, children: (1) can successfully solve addition and subtraction problems; (2) use solution processes which model the structural problem type; and (3) rely on a variety of counting strategies for computation. (Author/HM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: