Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJoy, Kenneth; und weitere
TitelNon-Interactive Graphics Techniques in Mathematics Education.
Quelle(1977), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Calculus; College Mathematics; Computer Graphics; Concept Teaching; Higher Education; Illustrations; Mathematical Concepts; Mathematical Models; Visual Aids
AbstractComputer technology, as an effective means for precisely simulating mathematical concepts and problems, could meet the need for new visual approaches to mathematics education. Computer generated imagery can not only accurately display two- and three-dimensional illustrations from mathematical models, but high precision images are economically developed and displayed in a batch environment using a compositional modeling system. Classroom visual aids (e.g., large prints, slides, transparencies) are obtainable from the computer image. The production methodology for a specific series of 43 illustrations used in introductory calculus courses includes the stages of concept clarification, variability analysis, and building the computer model. An appendix contains nine of these illustrations which model complex concepts or problems common to most calculus texts. (CMV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: