Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEisenberg, Theodore A.
TitelAn Analysis of Computational Errors Made by Teachers of Arithmetic: 1930, 1973.
Quelle(1974), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Basic Skills; Comparative Analysis; Comparative Testing; Computation; Diagnostic Tests; Elementary School Mathematics; Mathematics Education; Research; Teacher Qualifications
AbstractA diagnostic computational test given to 22 arithmetic teachers in 1930 was administered to a similar group of 35 elementary school teachers in 1973. The purpose was to compare and contrast computational errors made by the teachers. Findings revealed that 1973 teachers possess, on the average, more computational skills than the 1930 teachers. Both populations had trouble with fractions, decimals, and percentage problems. Discussions are presented as to the legitimacy of comparing the two populations and to the implications of the results. (Author/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: