Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeideman, Albert; Rensburg, Christo van
TitelLanguage proficiency: current strategies, future remedies.
QuelleIn: Journal for language teaching, 36 (2002) 1-2, S. 152-164Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Grafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Native Speaker; Sprachkompetenz; Erstsprache; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Afrikaans; Leseverstehen; Zweitsprachenerwerb; Situationsbericht; Südafrika (Staat)
AbstractLanguage proficiency among young South Africans is low. This is true not only of mother tongue speakers of English and Afrikaans, but also, and especially, of non-mother tongue speakers of English, among whom language proficiency levels raise serious concern. Some examples are given to illustrate the importance of this problem, and the extent of the problem is outlined. In the paper, the authors focus on one critical factor related to these low proficiency levels. What is important, in addition, is that the conditions, strategies and current remedies are all less than likely to make a difference. In fact, one can safely predict that the situation is likely to worsen. The importance of remedying the present situation is therefore crucial, and the authors discuss a number of alternatives to do so successfully. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: