Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Grünewald, Andreas |
---|---|
Titel | Akzeptanz und Effektivität von "Blended Learning"-Seminarkonzepten in der Fremdsprachenlehrerausbildung. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 20 (2009) 2, S. 213-246
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildungen 5; Anmerkungen 3; Literaturangaben; Tabellen 5 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Einstellung (Psy); Kommunikationssituation; Lehrerausbildung; Lernprozess; Soziales Lernen; Gruppenarbeit; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Blended Learning; Partnerarbeit; Effizienz; Forschungsprojekt |
Abstract | The research report presents a study carried out with future foreign language teachers of three different universities. The focus was on modes of cooperation in the virtual space and on a blended-learning class concept. Especially the question whether the specific communicative terms of virtual cooperation led to special difficulties was examined. In addition, the influences of the individuals' media competences, the students' personal living conditions and experiences with similar classes were analysed in terms of the acceptance of the virtual class, the perception of its efficiency and the learning process. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2011/1 |