Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindsey, Beth A.; Heron, Paula R. L.; Shaffer, Peter S.
TitelStudent ability to apply the concepts of work and energy to extended systems.
QuelleIn: American journal of physics, 77 (2009) 11, S. 999-1009
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.3183889
SchlagwörterFähigkeit; Schüler; Energie; Physik; Arbeit; Konzept
AbstractWe report results from an investigation of student ability to apply the concepts of work and energy to situations in which the internal structure of a system cannot be ignored, that is, the system cannot be treated as a particle. Students in introductory calculus-based physics courses were asked written and online questions after relevant instruction by lectures, textbook, and laboratory. Several difficulties were identified. Some related to student ability to calculate the work done on a system. Failure to associate work with the change in energy of a system was also widespread. The results have implications for instruction that aims for a rigorous treatment of energy concepts that is consistent with the first law of thermodynamics. The findings are guiding the development of two tutorials to supplement instruction. © 2009 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: