Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Santos Rego, Miguel A.; Lorenzo Moledo, Maria |
---|---|
Titel | How to change fatalism in the educational treatment of female delinquency: a case study from Spain. |
Quelle | In: European journal of education, 38 (2003) 1, S. 117-129Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 24; Tabellen 7 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0141-8211; 1465-3435 |
Schlagwörter | Denkerziehung; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Frau; Sozialerziehung; Rehabilitation; Effizienz; Intervention; Strafgefangener; Spanien |
Abstract | The authors "explore the potential for and constraints upon educational intervention in prison populations with particular reference to women." They report on their experience with a "psycho-social competence programme run in a women's prison module" in Spain and argue "that positive outcomes can certainly be achieved." (DIPF/ Orig./Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |