Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Destruction and reconstruction: a comparative analysis of the education reform in Japan and Germany under the US military occupation after World War Two.
Quelle
Aus: Can the Japanese change their education system?Wallingford: Symposium Books (2003) S. 43-71Verfügbarkeit
Over half a century after the end of World War Two, the Government in Japan is suggesting that the education system established under the US military occupation should now be seriously reviewed. Education reforms during the occupation (1945-52) were radical, not only in terms of the number of changes, but also in the range of reforms. Hardly any sector of Japanese society was left untouched. Reforms during the occupation ranged across religion, moral values and gender relationships. In contrast, in Germany, except the Soviet-controlled zone, no radical changes were introduced in the education system during the occupation (1945-49). In the US zone, no American reform proposals were fully accepted by German leaders. In the post- occupation period, Japan and Germany were contrasted in another way. The West Germans, who determinedly rejected American educational ideas, began to discuss the deficiencies of their education system and tried to solve them by themselves after the withdrawal of the Allied Military Governments. In Japan, a number of attempts at educational reform failed. The so-called "Japanese liberals", such as school teachers, academics and other "intellectuals", customarily expressed ferocious disagreement with governmental proposals for reviewing the basic framework of the education system established during the US military occupation. Their recent opposition to the Government's scheme for the revision of the Fundamental Law of Education in 1947 is a characteristic example. Antipathy of this kind has been common in debates about educational reform in post- occupation Japan.... In this chapter [the author] explores the specificities of education reforms in occupied Japan and, by comparison, those in the US zone in Germany, which would - potentially - explain the basis of the peculiarly radical changes introduced into Japanese education under the occupation, and the difficulty of post-occupation Japanese in discussing the contemporary relevance of these changes. For this purpose, first of all, what occurred in Japanese and German education during the occupation is clarified. Later, the conditions for reforms during the occupation is analysed. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Shibata, Masako: Destruction and reconstruction: a comparative analysis of the education reform in Japan and Germany under the US military occupation after World War Two. .
2740169
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)