Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaiworm, Friedhelm; Wächter, Bernd
InstitutionAcademic Cooperation Association
TitelEnglish-Language-Taught Degree Programmes in European Higher Education.
Trends and Success Factors.
Gefälligkeitsübersetzung: Englischsprachige Studienprogramme im europäischen Hochschulwesen. Trends und Erfolgsfaktoren.
QuelleBonn: Lemmens (2002), 136 S.Verfügbarkeit 
ReiheACA Papers on International Cooperation in Education
BeigabenAnlagen 3; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-932306-47-3
SchlagwörterSprachkompetenz; Unterrichtssprache; Englisch; Europäische Dimension; Internationalisierung; Internationaler Wettbewerb; Studium; Hochschulmarketing; Studienangebot; Studienerfolg; Hochschule; Internationaler Vergleich; Effizienz; Einflussfaktor; Qualitätssicherung; Studienprogramm; Ausländer; Student; Europa
AbstractThe study is devoted to programmes taught in the English language provided by European higher education institutions in countries where English is not the "natural" medium of instruction, i.e. not the domestic language. This new form of tuition has recently become the object of lively debate, as a major instrument of innovation in internationalisation, but also as a means of increasing competitiveness of European institutions in an emerging global market of higher education. This study answers questions on "English-language-taught degree programmes" (ELTDPs) in Europe for the first time. it is based on two large-scale surveys of nearly 1600 higher education institutions across Europe. Content: 1. Executive summary. - 2. Objectives and methods. - 3. The quantitative importance of English-language-taught degree programmes in individual European countries. - 4. The institutional context. - 5. characteristics of English-language-taught degree programmes. - 6. Introduction and operation of English-language-taught degree programmes. - 7. Conclusions and recommendations. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: