Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoon, Bruce L.
TitelArt Therapy Teaching as Performance Art
QuelleIn: Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association, 29 (2012) 4, S.192-195 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-1656
DOI10.1080/07421656.2012.730954
SchlagwörterArt Therapy; Allied Health Occupations Education; Performance; Teaching Methods; Teacher Effectiveness; Graduate Study; College Faculty
AbstractThis viewpoint asserts that art therapy education is a form of performance art. By designing class sessions as performance artworks, art therapy educators can help their students become more fully immersed in their studies. This view also can be extended to conceptualizing each semester--and the entire art therapy curriculum--as a complex and multilayered drama. Every subject taught in art therapy is a potential source of artistic inspiration. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: